WYDANIE lipiec-sierpień | 4 (4) 2024
EFEKTYWNA LEKCJA, czyli jak uczyć , żeby nie musieć motywować?
Kiedyś to były czasy… Wystarczyło, że nauczyciel wszedł do sali, powiedział, jakie zadania należy wykonać podczas lekcji i uczniowie pilnie pracowali przez 45 minut – mogę się założyć, że każdy z nas przynajmniej raz pomyślał w ten sposób, patrząc na swoich niezmotywowanych uczniów, którzy leżą na ławce albo po raz kolejny pytają nas z niecierpliwością lub znudzeniem w głosie: „Za ile koniec?”.
Olga Woj
Czasy, kiedy za dobrze przeprowadzoną lekcję uznawaliśmy wykład, streszczenie teorii, wykonanie szeregu zadań z podręcznika z podaniem zadania domowego na końcu, bezpowrotnie minęły. Jeden sposób prowadzenia lekcji nigdy nie może być dobry dla wszystkich, bo mamy różne mózgi. Na szczęście neurobiologia i możliwość neuro obrazowania, czyli podglądania pracy mózgu podczas nauki, odkrywa przed nami tajemnice tego, jak on działa oraz co i dlaczego motywuje go do wysiłku.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Olga Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej, autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych. Założycielka wydawnictwa Mózg na Warsztat. Od lat z sukcesami wspiera nauczycieli w rozwoju warsztatu metodycznego, prowadząc format Webi Środy. Swoim doświadczeniem pedagogicznym dzieli się także w ramach projektu Akademia Neurodydaktyki. Założycielka szkoły językowej dla dzieci i autorka programów edukacyjnych do nauki języka angielskiego „Brain Buddies”. Autorka licznych publikacji oraz finalistka Tony Buzan Book Awards 2021 dzięki innowacji pedagogicznej „Kreatywny Umysł”.