WYDANIE listopad-grudzień | (2023) PILOTAŻOWY

Jak budować wartościową komunikację nauczyciel–rodzic?
Relacja nauczyciel–rodzic jest wymagająca. Konsekwencje tej relacji najbardziej odczuwa dziecko, choć i dla dorosłych nie pozostają one obojętne. Jak zatem zadbać o to, by ta relacja była wartościowa i dobra dla każdej ze stron?
Magdalena Widłak-Langer
Jednak aby to miało szansę się wydarzyć, konieczne jest przedstawienie się rodzicowi, z jednoczesnym przedstawieniem podstawowych założeń działania oraz form komunikacji. Język ma ogromne znaczenie – pokaże, że nauczyciel postrzega rodzica jako partnera lub wroga. Konieczna jest komunikacja oparta na życzliwości, w której nie ma miejsca na wykorzystywanie siły czy władzy wobec rodzica, a zamiast tego jest akcentowanie realizacji wspólnych celów (dziecko jest najważniejsze, wspólnie działamy dla jego dobra).
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęO autorze

Magdalena Widłak-Langer
Psycholożka, w procesie certyfikacji na seksuolożkę kliniczną oraz ekspertkę seks coachingu, nauczycielka jogi patrząca na człowieka holistycznie. Specjalizuje się w pracy w obszarach relacji (w tym relacji ze sobą), komunikacji, seksualności (w tym edukacji seksualnej), rodzicielstwa. Autorka licznych artykułów, szkoleń, warsztatów oraz wystąpień konferencyjnych. Założycielka www.psychetee.pl. Ambasadorka Lekcji Akceptacji oraz współautorka książki „Lekcja Akceptacji. Poznaj. Zrozum. Zaakceptuj”. Prowadzi sesje online w Wirtualnym Gabinecie Psychologicznym Psyche Tee.