• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

WYDANIE listopad-grudzień | (2023) PILOTAŻOWY

Jak budować wartościową komunikację nauczyciel–rodzic?

Relacja nauczyciel–rodzic jest wymagająca. Konsekwencje tej relacji najbardziej odczuwa dziecko, choć i dla dorosłych nie pozostają one obojętne. Jak zatem zadbać o to, by ta relacja była wartościowa i dobra dla każdej ze stron?

Jednak aby to miało szansę się wydarzyć, konieczne jest przedstawienie się rodzicowi, z jednoczesnym przedstawieniem podstawowych założeń działania oraz form komunikacji. Język ma ogromne znaczenie – pokaże, że nauczyciel postrzega rodzica jako partnera lub wroga. Konieczna jest komunikacja oparta na życzliwości, w której nie ma miejsca na wykorzystywanie siły czy władzy wobec rodzica, a zamiast tego jest akcentowanie realizacji wspólnych celów (dziecko jest najważniejsze, wspólnie działamy dla jego dobra).

Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów

Jeżeli masz prenumeratę

Zaloguj się

Jeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.

Kup prenumeratę
  • Prenumerata premium

    Co zyskujesz?

    • 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)
  • Prenumerata cyfrowa

    Co zyskujesz?

    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)

O autorze

 

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!