WYDANIE maj-czerwiec | 3 (3) 2024
KLASA bez oceniania
Gdy ponad dwadzieścia lat temu ukończyłam polonistykę, wydawało mi się, że będę zbawiać świat, a przynajmniej polską edukację. Trafi łam do szkoły podstawowej i szybko zostałam sprowadzona na ziemię. Zbawianie odeszło na plan ostatni, ważne stały się rankingi, realizacja podręcznika (sic!), stopnie w ogromnej liczbie „bo przecież jesteś polonistką”. Przyznaję, że dzięki radom bardziej doświadczonych koleżanek, dałam się wciągnąć w szkolny Matrix.
Magda Krajewska
Po dekadzie zaczął się budzić mój wewnętrzny bunt. Gniotło mnie ciągłe klasyfikowanie uczniów, zakuwanie z podręcznika, brak uczniowskiej kreatywności i poczucia, że uczą się dla siebie, a nie dla rodziców, stopni i czerwonego paska. Wtedy znalazłam wsparcie w osobach, czujących zupełnie to samo.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Magda Krajewska
Nauczycielka języka polskiego, oligofrenopedagożka, terapeutka, trenerka, współautorka Lekcji szytych na miarę. Siódmy rok pracuje bez stopni cyfrowych w duchu pedagogiki planu daltońskiego. Współautorka podręcznika do języka polskiego dla klasy 7 i 8 ZamieńMY słowo.