WYDANIE styczeń-luty | 7 (1) 2025

Perspektywy szkoły w dobie sztucznej inteligencji
Katarzyna Włodkowska
Polska szkoła ma się dobrze?
Jak wyglądają perspektywy szkoły w dobie sztucznej inteligencji? Odnoszę wrażenie, że mamy do czynienia z dwiema różnymi prędkościami. Świat zachłystuje się dynamicznym rozwojem generatywnej sztucznej inteligencji, podczas gdy w polskiej szkole nadal nie ma papieru w szkolnych toaletach. Ten dysonans uwiera wyobrażenia na temat skutecznej i nowoczesnej edukacji. W jaki sposób sztuczna inteligencja zmieni polską szkołę? To zależy od eduzmieniaczy… czyli od nas – nauczycieli.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęO autorze

Katarzyna Włodkowska
Polonistka, egzaminatorka CKE, doradczyni metodyczna, certyfikowana trenerka oświaty, prelegentka na wielu ogólnopolskich konferencjach, członkini grupy „Superbelfrzy RP”. Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku”, nominowana do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Od 18 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego.
Najnowszy artykuł autora:
