• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

WYDANIE marzec-kwiecień | 2 (2) 2024

Wyleczmy z szarości POLSKĄ SZKOŁĘ

Pedagog, który z pasją zmienia polską szkołę, nauczyciel przedmiotów arty stycznych i inspirujący swą kreatywnością twórca nowoczesnych projektów edukacyjnych oraz nieszablonowych rozwiązań w edukacji, dla którego „niemożliwe nie istnieje”. Nauczyciel w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie. Autor ekoedukacyjnych książek dla dzieci oraz książki dla nauczycieli i rodziców pt. Jak pokolorować szkołę. Inicjator ogólnopolskiej kampanii społecznej „Szkoły bez zadań domowych”. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej za „Naprawianie świata 2022”, wyróżniony Nagrodą im. Janusza Korczaka, zwycięzca Plebiscytu Radiowej Czwór ki NIEPRZECIĘTNI 2022, wyróżniony w konkursie Wielkopolski Nauczyciel Roku 2022. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty i wychowania oraz przez Zarząd Województwa Wielkopolskie go Odznaką Honorową za zasługi dla województwa wielkopolskiego. Jakub Tylman w rozmowie z Anną Stelmach opowiada m.in. jak pokolorować polską szkołę, jak dmuchać w skrzydła uczniom i nauczycielom, jakie wyzwania stoją przed nauczycielami i rodzi cami uczniów, a także, jaka powinna być każda szkoła, aby uczniowie czuli się zaopiekowani, bezpieczni i ważni.

Anna Stelmach: Jesteś inicjatorem ogólnopolskiej kampanii społecznej „Szkoła bez zadań domowych”, w szkole, w której uczysz nie ma zadań domowych już od kilku lat. Czy masz poczucie, że przyczyniłeś się do zmian, które obserwujemy?

Jakub Tylman: Nasze działania przyczyniły się do tego, że już wcześniej w polskich szkołach nie było zadań domowych. W Publicznej Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie odeszliśmy od tego już kil ka lat temu. Kolejne szkoły dołączały do tego projektu w latach, kiedy rządziła nami władza niemająca na to pomysłu. Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że w Polsce jest już ponad kilkaset szkół, które w jakiś sposób zracjonalizowały zadania domowe. To, czy to jest moja zasługa, czy innych nauczycieli i akcji – nie jest tak istotne, jak sama idea oraz fakt, że uczniowie nie spędzają godzin na odrabianiu prac domowych.

Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów

Jeżeli masz prenumeratę

Zaloguj się

Jeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.

  • Prenumerata premium

    Co zyskujesz?

    • 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)
  • Prenumerata cyfrowa

    Co zyskujesz?

    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)

O autorze

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!