WYDANIE styczeń-luty | 1 (1) 2024
10 POMYSŁÓW na pierwszych 15 minut lekcji
Co zrobić, żeby zaciekawić i zaangażować uczniów już w pierwszych minutach lekcji? Warto zacząć od samego początku, bo jak powiedział Platon: „Najważniejszy w każdym działaniu jest początek”.
Bogusława Mikołajczyk
1. „KLIKALNY” TEMAT
Zamiast zapisywać na tablicy temat lekcji ze szkolnego podręcznika, zaserwuj uczniom temat w postaci gorącego newsa. Może to być intrygujące pytanie, zdanie wzbudzające ciekawość albo fantazyjne: „Co by było, gdyby…”. Skąd brać inspiracje? Możesz początek lekcji przeznaczyć na pracę w grupach i po krótkim wprowadzeniu z wykorzystaniem burzy mózgów zebrać długą listę propozycji od swoich uczniów.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Bogusława Mikołajczyk
Nauczycielka biologii i przedmiotów zawodowych z zakresu bioanalityki i farmacji. Założycielka fanpage’a Biologusdesignans, na którym dzieli się swoimi materiałami z zakresu myślenia wizualnego, grywalizacji i narzędzi TIK. Autorka innowacji pedagogicznych, koordynatorka programów profilaktycznych. Nagrodzona tytułami: „Wakelet Ambassador”, „Lider projektu Zaproś mnie na swoją lekcję”, „Promotor ekologii projektu EKO-SZKOŁA”. Finalistka konkursu „Nauczyciel Jutr@”. Należy do społeczności grupy „SuperBelfrzy RP”.