WYDANIE lipiec-sierpień | 10 (4) 2025

Edukacja zdrowotna – przedmiot przyszłości
Edukacja prozdrowotna to integralna część procesu wychowania oraz kształcenia dzieci i młodzieży. Jej ważnymi i ambitnymi celami są: poszerzenie wiedzy uczniów o czynnikach chorobotwórczych, profilaktyce i leczeniu, rozwijanie świadomości zdrowotnej – czym jest zdrowie, jakie są jego filary i co mu zagraża, kształtowanie prozdrowotnych nawyków, postaw i zachowań sprzyjających utrzymaniu organizmu w stanie dobrego zdrowia, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie, a także rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych, ważnych w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu dobrych relacji i podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji.
Joanna Gadomska
„ZDROWIE TO STAN PEŁNEGO DOBREGO SAMOPOCZUCIA FIZYCZNEGO, PSYCHICZNEGO I SPOŁECZNEGO, A NIE TYLKO NIEWYSTĘPOWANIE CHOROBY LUB NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.”
– PREAMBUŁA KONSTYTUCJI WHO, 1946 (WORLD HEALTH ORGANIZATION – ŚWIATOWA ORGANIZACJA ZDROWIA).
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęPobierz materiały uzupełniające:


O autorze

Joanna Gadomska
Biolożka w III Liceum Ogólnokształcącym w Koninie. Znana w sieci jako „Biologia z Blondynką”. Nagrodzona tytułami: Polka XXI Wieku w kategorii Edukacja 2025, Wielkopolski Nauczyciel Roku 2021, Edukator Roku 2020. Współautorka podręczników do biologii i przyrody wydawnictwa WSiP. Autorka wielu ogólnopolskich projektów m.in.: EKOszkoła, Tydzień Uczniowskiej SuperMocy, Jestem AS – Akceptuję Siebie, Klasowa Wigilia bez plastiku.