WYDANIE styczeń-luty | 1 (1) 2024
FONOHOLIZM
Żyjemy w czasach, w których wszystkie potrzebne nam do życia elementy znajdują się w małym telefonie komórkowym. Uczniowie nastawiają budzik w telefonie, kontaktują się z rodziną i przyjaciółmi przez telefon, zapisują tam ważne daty, wykonują działania matematyczne (często bardzo proste), notują listy „to do” w telefonie, zapisują tam również inspiracje. Często nie potrafią wyobrazić sobie jednego dnia, a nawet godziny, bez telefonu! Czy czytając ten krótki tekst widzisz swoich uczniów? Jeśli tak, to skorzystaj z poniższego scenariusza lekcji wychowawczej poświęconej fonoholizmowi.
Małgorzata Leduchowska
FONOHOLIZM. CZY TO UZALEŻNIENIE DOTYCZY RÓWNIEŻ MNIE?
Scenariusz lekcji wychowawczej
Cele:
Uczniowie:
- wymieniają rodzaje uzależnień,
- identyfikują to uzależnienie, które dotyka najwięcej osób z ich otoczenia,
- identyfikują, czy problem uzależnienia od telefonu ich dotyczy,
- wymieniają korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z telefonu komórkowego,
- wyszukują alternatywne pomysły na spędzenie czasu bez telefonu komórkowego,
- zapoznają się z wynikami badań dotyczącymi uzależnień od telefonu.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
Fonoholizm. Scenariusz lekcji wychowawczej
Scenariusz porusza temat uzależnienia od telefonu oraz pozwala uczniom zidentyfikować, czy proble...
Czytaj więcej →O autorze
Małgorzata Leduchowska
Pedagożka specjalna w jednej z warszawskich szkół branżowych, gdzie prowadzi zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z chemii oraz biologii, pełni funkcję wychowawczyn klasy oraz jest członkinią Szkolnego Koła Wolontariatu. Autorka kart pracy dla młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim „Dasz radę!”, prelegentka konferencji edukacyjnych. Swoimi przemyśleniami z pracy dzieli się na swoim instagramowym koncie Instawychowawca.