WYDANIE lipiec-sierpień | 10 (4) 2025

Jak wykorzystać AI, żeby nie spalić się jako wychowawca? PRAKTYCZNE NARZĘDZIA NA START
Bycie wychowawcą to jedno z najbardziej wymagających zadań w szkole. Rozwiązywanie konfliktów, prowadzenie trudnych rozmów, organizowanie życia klasy, kontakt z rodzicami – to wszystko sprawia, że często brakuje nam czasu i energii. Po raz pierwszy odkryłem możliwości AI w grudniu 2022 r. i od tamtej pory nieustannie mnie zadziwia, jak bardzo może wspierać pracę wychowawcy.
Wojciech Wątor
AI otwiera przed nami, wychowawcami, nowe możliwości radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Dzięki niej możemy nie tylko lepiej organizować pracę z klasą i skuteczniej komunikować się z uczniami i rodzicami, ale również znaleźć czas na to, co najważniejsze – budowanie relacji z naszymi podopiecznymi.
W niniejszym artykule zaprezentuję praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji w pracy wychowawczej. Podzielę się swoimi doświadczeniami i pomysłami, które pomogą Ci oszczędzić czas, zwiększyć skuteczność działań i – co najważniejsze – uniknąć wypalenia zawodowego.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęPobierz materiały uzupełniające:


O autorze

Wojciech Wątor
Nauczyciel wychowawca w Embassy International School w Krakowie. Jako Teaching & Learning Coordinator wspiera rozwój kadry nauczycielskiej i wdraża innowacyjne rozwiązania edukacyjne. Jest autorem poradników na temat wykorzystania escape roomów w edukacji i wdrażania sztucznej inteligencji w szkołach. Prowadzi grupę na Facebooku „ESCAPE ROOM w edukacji”, a także fanpage’e „Edukacja Jutra” i „Pan i Pani MatemaTiK”. Zafascynowany neurodydaktyką i pracą mózgu, chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem podczas webinarów, szkoleń i konferencji.