WYDANIE maj-czerwiec | 3 (3) 2024
Kształtowanie UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW za pomocą WSPÓLNEGO PROJEKTU
Każdego nauczyciela zachęcam do znalezienia takiej przestrzeni w szkole, która mogłaby przyczynić się do rozwoju uczniów. To uskrzydla i wyróżnia szkołę. Nasza placówka jest postrzegana jako wspólnota, która wdrożyła projekt nie tylko zmieniający oblicze szkoły, ale i taki, którego moc nadal działa. Wiem, że dzięki niemu tworzymy wciąż na nowo pisaną (i rozśpiewaną) historię naszego liceum. Jestem też przekonana, że uczynienie ze szkoły przestrzeni artystycznej ekspresji i obcowania ze sztuką niesie ze sobą nie tylko radość i ukojenie, ale i uczy podejmowania wyzwań, pozwala rozwinąć zdolności organizatorskie, kształtuje w uczniach umiejętność autoprezentacji i przełamuje rutynę, sprawiając, że nasza codzienna podróż staje się prawdziwą przygodą. O jakim projekcie mowa?
Ewa Drobek
Przenieśmy się do pięknej sali XVI-wiecznego Pałacu Prymasowskiego, położonego w historycznej części Traktu Królewskiego budynku o niezwykłej architekturze. Trwa właśnie szkolna studniówka – dla uczniów i uczennic to wyjątkowa noc. I to właśnie wtedy, podczas programu artystycznego na scenę wychodzi Dorota Saczewicz – niezwykle uzdolniona uczennica klasy dwujęzycznej, która sięga po repertuar Edith Piaf. Piosenkę „Padam, Padam” śpiewa z serca, porywająco – tak, że nie ma na sali osoby, na której to wykonanie nie zrobiłoby wrażenia.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Ewa Drobek
Nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego, prowadzi dwa autorskie projekty – „Żmichowska Śpiewa” oraz „Łazik Teatralny”. Otrzymała wyróżnienie w konkursie Nauczyciel Roku 2019, znalazła się na liście 50 najbardziej zaangażowanych nauczycieli świata w globalnym konkursie Dedicated Teacher Awards 2020 – jako jedyna Polka. Otrzymała również tytuł Skutecznej Kobiety Roku 2021 w kategorii edukacja. Jest członkinią i administratorka grupy Superbelfrzy RP, Nauczycielką Roku Języka Angielskiego BAS 2018, członkinią międzynarodowej grupy nauczycieli Music Teachers for Global Peace. Współpracuje z fundacją Face to Face with the World – z pomocą której wraz z uczniami opiekuje się sierocińcem w Ugandzie. Jest nauczycielką zwolnioną z teorii, więc pomaga swoim podopiecznym angażować się w projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii.