• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

WYDANIE lipiec-sierpień | 10 (4) 2025

NEURODYDAKTYKA – Efektywna lekcja, czyli jak uczyć, żeby nie musieć motywować?

Kiedyś to były czasy… Wystarczyło, że nauczyciel wszedł do sali, powiedział, jakie polecenia należy wykonać podczas lekcji i uczniowie pilnie pracowali przez 45 minut – mogę się założyć, że każda z nas przynajmniej raz pomyślała w ten sposób, patrząc na swoich niezmotywowanych uczniów, którzy leżą na ławce albo po raz kolejny pytają nas z niecierpliwością lub znudzeniem w głosie: „Za ile koniec?”.

Czasy kiedy za dobrze przeprowadzoną lekcję uznawaliśmy wykład, streszczenie teorii, wykonanie szeregu zadań z podręcznika z podaniem zadania domowego na końcu, bezpowrotnie minęły. Jeden sposób prowadzenia lekcji nigdy nie może być dobry dla wszystkich, bo mamy różne mózgi. Na szczęście neurobiologia i możliwość neuroobrazowania, czyli podglądania pracy mózgu podczas nauki, odkrywa przed nami tajemnice tego, jak on działa oraz co i dlaczego motywuje go do wysiłku.

Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów

Jeżeli masz prenumeratę

Zaloguj się

Jeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.

Kup prenumeratę
  • Prenumerata premium

    Co zyskujesz?

    • 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)
  • Prenumerata cyfrowa

    Co zyskujesz?

    • Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
    • Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony, prezentacje multimedialne itd.)

Pobierz materiały uzupełniające:

M
Materiały
Karta pracy , Nauka , Rozwój nauczyciela
NOWOŚĆ

Nawyki efektywnego nauczyciela

Czytaj więcej →
M
Materiały
Karta pracy , Nauka , Rozwój nauczyciela
NOWOŚĆ

Czy gdybym była uczniem, chciałabym uczestniczyć w lekcjach, które obecnie prowadzę?

Czytaj więcej →

O autorze

 

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!