WYDANIE marzec-kwiecień | 2 (2) 2024
Od prowokacji do działania – czyli jak zrealizować z klasą pierwszy projekt społeczny?
Zmiana nie musi być rewolucją! Może dziać się tuż obok nas, w szkole, na podwórku… A jej twórcami mogą być uczniowie! Dzieci mają ogromny potencjał, by wprowadzać pozytywne zmiany. Ich działanie inspiruje innych – kolegów, nauczycieli, rodziców, całą społeczność. Jak zacząć? Jak zrozumieć potrzeby uczniów i zrealizować pierwszy projekt społeczny? Odpowiedzią jest autorska metoda Warsztatów z Wyzwaniem opracowana przez ekspertów Programu PROJEKTOR.
Monika Wasilonek
Warsztaty z Wyzwaniem1 nie powstały ot tak. Cały zespół Programu pracował nad tym, by ten projekt był wyjątkowy, nie tylko dla uczniów, ale też dla osób, które będą go z nimi realizować. Początkowy pomysł bazował na standardowym schemacie nauczania, ale intuicja podpowiadała nam, że potrzeba czegoś więcej.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Monika Wasilonek
Koordynatorka projektów społecznych i edukacyjnych, copywriterka i gamerka. Z wykształcenia medioznawczyni i politolożka, z doświadczeniem akademicko-dydaktycznym. Od 5 lat związana z Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości, a zwłaszcza jednym z jej Programów – Programem PROJEKTOR. Współpracuje w roli mentorki z American Councils for International Educations w Programie FLEX Alumni Mentoring.