WYDANIE marzec-kwiecień | 2 (2) 2024
Drogie Wychowawczynie i Drodzy Wychowawcy, przed Wami drugie wydanie jedynego w Polsce czasopisma, które kompleksowo wspiera pełnienie tej wyjątkowej, acz trudnej funkcji wychowawczej.
Jak zapewne zauważyliście, priorytetem czasopisma jest nie tylko edukacja, ale także szeroko pojęty rozwój osobisty i społeczny każdego ucznia. Zapraszam Was ponownie do podróży pełnej inspirujących pomysłów, praktycznych wskazówek oraz ciekawych refleksji na temat współczesnych wyzwań w pracy z młodzieżą.
W bieżącym numerze spojrzymy na rolę komunikacji między dorosłymi a młodymi ludźmi. Dobrze wiemy, że otwarta postawa, dialog i zrozumienie stanowią bazę dla zdrowych relacji interpersonalnych. Jak zatem rozmawiać z młodymi ludźmi? Na co zwracać uwagę na co dzień? Czego unikać? Zachęcam do autorefleksji po przeczytaniu obserwacji pedagożki, która w swoim szkolnym gabinecie często rozmawia z nastolatkami o tym, jak postrzegają świat i nas.
Dzielimy się również interesującymi scenariuszami na godzinę wychowawczą, koncentrując się na tematach dobrostanu uczniów oraz standardów ochrony małoletnich. Dbanie o dobrostan ucznia ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania problemom zdrowia psychicznego, takim jak depresja, lęki czy stres.
Uczniowie mający wsparcie i odpowiednie warunki do rozwoju emocjonalnego są bardziej odporni na trudności życiowe i mogą lepiej radzić sobie w codziennych wyzwaniach, dlatego nie zapomnieliśmy o sposobach na efektywne wsparcie uczniów w sytuacjach stresowych, takich jak zbliżające się egzaminy zewnętrzne, które budzą co roku wiele emocji. Polecam również szczególnie Waszej uwadze artykuł przygotowany przez psycholożkę poświęcony praktykowaniu mindfulness w życiu nauczyciela i ucznia.
Kiedy uczniowie uczą się akceptować swoje pomyłki i wyciągać z nich wnioski, zyskują większą pewność siebie i gotowość do podejmowania nowych wyzwań. Warto zapoznać się z artykułem na temat roli błędów i porażek w edukacji.
Ponadto w bieżącym numerze znajdziecie wskazówki, jak pomóc uczniom zmotywować się i zorganizować. Prze czytacie także fascynujący wywiad o tym, jak pokolorować szkołę oraz felieton o roli bibliotek we współczesnej edukacji.
Mam nadzieję, że czasopismo dostarczy Wam inspiracji, praktycznych rozwiązań i nowych perspektyw do pełnienia funkcji wychowawcy.
Życzę owocnej lektury i ciekawych odkryć.
Anna Konarzewska
redaktorka prowadząca

Artykuły powiązane z wydaniem:


POLECAJKI KSIĄŻKOWE na wiosnę
Czytaj więcej →
Wiosenny szelest skrzydeł
Czytaj więcej →
Jak komunikować się z młodzieżą?
Czytaj więcej →
PRAKTYKA UWAŻNOŚCI w edukacji
Czytaj więcej →
UWAŻNE SPACEROWANIE
Czytaj więcej →


Wyleczmy z szarości POLSKĄ SZKOŁĘ
Czytaj więcej →
JAK POMÓC UCZNIOM ZMOTYWOWAĆ SIĘ I ZORGANIZOWAĆ?
Czytaj więcej →
Czym są STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH?
Czytaj więcej →
POLECAJKI do rozmów na temat dyskryminacji
Czytaj więcej →
Od prowokacji do działania – czyli jak zrealizować z klasą pierwszy projekt społeczny?
Czytaj więcej →
Jak zadbać o swój DOBROSTAN?
Czytaj więcej →Materiały powiązane z wydaniem:


Plakat Kalendarz z pomysłami na aktywności w kwietniu i maju
Czytaj więcej →

Asertywne mówienie „NIE”. Scenki sytuacyjne
Czytaj więcej →

Ulotka dla uczniów „Pamiętaj, że nikt nie może Cię krzywdzić”
Czytaj więcej →



Broszura informacyjna dla uczniów na temat ochrony przed krzywdzeniem
Czytaj więcej →



Karta pracy Uważny dzień
Czytaj więcej →

Plakat Kalendarz z pomysłami na aktywności w kwietniu i maju
Czytaj więcej →

Plakat Mindfulness. Ćwiczenia uważności
Czytaj więcej →

Czym są standardy ochrony małoletnich? Scenariusz lekcji wychowawczej
Czytaj więcej →

Broszura informacyjna Standardy ochrony małoletnich (Fundacja Pozytywni)
Czytaj więcej →

Plakat Chrońmy przyrodę
Czytaj więcej →

Plakat Polskie symbole narodowe
Czytaj więcej →











Pomysły na upominki dla mam z okazji Dnia Matki
Czytaj więcej →
