WYDANIE styczeń-luty | 1 (1) 2024
Padłeś? Powstań! Czyli jak zadbać o swój nauczycielski dobrostan
Oczywiste jest, że dobrostan nauczyciela jest ściśle związany z dobrostanem ucznia. Przecież, żeby zapalać pozytywną energią innych, sami musimy nią płonąć. By działania, które podejmujemy na co dzień w naszej pracy były w pełni efektywne, nie możemy ograniczać się jedynie do przekazywania wiedzy, suchych informacji z zakresu nauczanego przedmiotu. I jakkolwiek górnolotnie to zabrzmi – winniśmy także stanowić dla naszych uczniów wzór do naśladowania.
Marta Młyńska
Uczeń powinien widzieć nauczyciela zaangażowanego, spełnionego, mającego świadomość swojego potencjału, czerpiącego satysfakcję ze swojej pracy i mającego poczucie jej sensu. Uczeń powinien czuć także, że nauczycielowi zależy na wzajemnych relacjach, że nie kończą się one po 45 minutach lekcji. Swoją postawą powinniśmy pozytywnie oddziaływać na uczniów, zarażać ich poczuciem sprawczości, sensu i skuteczności oraz pozytywnymi emocjami. To warunek, by nam uwierzyli.
„Możesz uciec od swoich wrogów, ale nie możesz uciec od siebie” – Elias Vahlund
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
O autorze
Marta Młyńska
Germanistka, trenerka, szkoleniowczyni, edukatorka, coachka, wykładowczyni, twórczyni kreatywnych warsztatów i szkoleń, studentka psychologii, finalistka konkursu „Nauczyciel Pomorza 2018”, ambasadorka Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, programów Fundacji Digital University: Be. Eco i Be. Net, propagatorka programu Dove Self-Esteem, członkini Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050.