WYDANIE wrzesień-październik | 5 (5) 2024
Rozwijanie strategii i technik zarządzania klasą
Zarządzanie klasą jest kluczowym elementem skutecznego nauczania. Składa się na nie zestaw strategii i technik, które osoby nauczycielskie* wykorzystują w celu kształtowania sprzyjających warunków do nauki, promowania efektywnego uczenia się i zdrowych, wspierających relacji.
Magdalena Widłak-Langer
Zarządzanie klasą jest kluczowym elementem skutecznego nauczania. Składa się na nie zestaw strategii i technik, które osoby nauczycielskie* wykorzystują w celu kształtowania sprzyjających warunków do nauki, promowania efektywnego uczenia się i zdrowych, wspierających relacji.
PODSTAWY ZARZĄDZANIA KLASĄ
Zarządzanie klasą jest nabytą umiejętnością polegającą na skutecznej organizacji i prowadzeniu działań w sposób sprzyjający uczeniu się i minimalizowaniu zachowań utrudniających ten proces, np. konfliktów. Efektywne zarządzanie klasą ma bezpośredni wpływ na wyniki edukacyjne osób uczących się**, ich motywację oraz rozwój społeczny i emocjonalny.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Magdalena Widłak-Langer
Psycholożka, w procesie certyfikacji na seksuolożkę kliniczną oraz ekspertkę seks coachingu, nauczycielka jogi patrząca na człowieka holistycznie. Specjalizuje się w pracy w obszarach relacji (w tym relacji ze sobą), komunikacji, seksualności (w tym edukacji seksualnej), rodzicielstwa. Autorka licznych artykułów, szkoleń, warsztatów oraz wystąpień konferencyjnych. Założycielka www.psychetee.pl. Ambasadorka Lekcji Akceptacji oraz współautorka książki „Lekcja Akceptacji. Poznaj. Zrozum. Zaakceptuj”. Prowadzi sesje online w Wirtualnym Gabinecie Psychologicznym Psyche Tee.