WYDANIE styczeń-luty | 1 (1) 2024
SPOSOBY NA ZBUDOWANIE ZGRANEGO ZESPOLU KLASOWEGO
Warto korzystać z rutynowych aktywności na rozpoczęcie, w toku lekcji oraz na jej zakończenie, których celem jest budowanie zgranego zespołu klasowego. Należy jednak zrozumieć, że każdy zespół klasowy jest inny, w związku z tym metody, które będą działały z jednym, nie muszą funkcjonować z innym.
Joanna Obuchowska
Najważniejsze to pamiętać, że działania innowacyjne wzbogacają nasz warsztat, nawet jeśli nie osiągnęliśmy oczekiwanych efektów – niepowodzenia to również informacje zwrotne! Warto zaznaczyć, że tego rodzaju elementy lekcji należy powtarzać (raz w tygodniu / raz w miesiącu), by wzmocnić ich efekty oraz odnotować zmiany w zachowaniu, zakresie i poziomie umiejętności oraz postawach uczniów. Stałe punkty dnia i tygodnia – nazywane rutynami – są jak ramy dające oparcie. To one wzmacniają poczucie bezpieczeństwa, sprawczość i autonomię uczniów.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
O autorze
Joanna Obuchowska
Edukatorka lifelong learning, pedagożka zdolności i kreatywności, terapeutka pedagogiczna, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Mentorka holistycznego rozwoju i trenerka myślenia krytycznego łącząca strategie i metody, by tworzyć innowacyjne warsztaty i programy kształcenia skupione na immersji językowej, odnalezieniu i osiąganiu własnego pełnego potencjału, oraz holistycznym, zrównoważonym rozwoju. Studiowała i nauczała w Polsce, Danii, Holandii, Kolumbii, Finlandii i Indiach. Autorka ponad 30 publikacji popularnonaukowych i bloga www.educationaleden.pl