WYDANIE lipiec-sierpień | 10 (4) 2025

SZKOŁA OGÓLNODOSTĘPNA dla każdego? O potrzebie realnego wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ostatnich latach obserwujemy rosnącą liczbę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) uczęszczających do szkół ogólnodostępnych. Wynika to zarówno z przepisów promujących edukację włączającą, jak i z wyborów rodziców, którzy – często kierując się dobrymi intencjami – nie decydują się na umieszczenie dziecka w szkole specjalnej. Niestety coraz częściej widzimy, że ogólnodostępna szkoła nie zawsze jest w stanie sprostać potrzebom tych uczniów, a decyzja o pozostaniu w takim środowisku może przynieść więcej szkody niż pożytku – zarówno dziecku z SPE, jak i jego rówieśnikom.
Paulina Szomko
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęO autorze

Paulina Szomko
Nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Sokółce z innowacyjnym podejściem do nauczania i doświadczeniem we wprowadzaniu metod przyjaznych mózgowi. Dzięki pracy w publicznej szkole wie jak w trudnych, szkolnych warunkach pokazywać uczniom, że nauka ma sens. Prywatnie jest mamą siedmiolatka, a swoją pasją związaną z pogłębianiem wiedzy o psychologii dziecka dzieli się jako Nauczycielka Bliskościowa.
Najnowszy artykuł autora:
