WYDANIE maj-czerwiec | 9 (3) 2025

Jak przywrócić uczniom naturalną ciekawość poznawczą?
Czy wiedzieliście, że kiedyś na Ziemi mieszkało kilka gatunków ludzi? Dlaczego człowiek zapomina, skoro mózg jest genialny? Jak to możliwe, że ptaki latają, a ludzie nie?
Olga Woj
Każdy młody człowiek chce się uczyć i odkrywać, dlatego zadaje pytania i łatwo daje się wciągnąć w ciekawie opowiedziane historie. Cecha ta jest mu dana od urodzenia. Głównym zadaniem szkoły wydaje się więc podtrzymanie tej naturalnej pasji i nie zepsucie tego, co jest zgodne z naturą mózgu. Niestety, dzieje się wręcz przeciwnie. Dziecko chce się uczyć, rozwijać i poznawać świat, ale… potem idzie do szkoły. Wówczas to, co kiedyś było czystą przyjemnością, staje się obowiązkiem. A to zmienia wszystko.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęO autorze

Olga Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej, autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych. Założycielka wydawnictwa Mózg na Warsztat. Od lat z sukcesami wspiera nauczycieli w rozwoju warsztatu metodycznego, prowadząc format Webi Środy. Swoim doświadczeniem pedagogicznym dzieli się także w ramach projektu Akademia Neurodydaktyki. Założycielka szkoły językowej dla dzieci i autorka programów edukacyjnych do nauki języka angielskiego „Brain Buddies”. Autorka licznych publikacji oraz finalistka Tony Buzan Book Awards 2021 dzięki innowacji pedagogicznej „Kreatywny Umysł”.
Najnowszy artykuł autora:
