• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

WYDANIE maj-czerwiec | 9 (3) 2025

maj-czerwiec | 9 (3) 2025

Drogie Nauczycielki, Drodzy Nauczyciele , oddajemy w Wasze ręce kolejny numer „Kreatywnego Wychowawcy” – czasopisma, które powstało z myślą o kompleksowym wsparciu polskich pedagogów i wychowawców w codziennych wyzwaniach. W tym wydaniu skupiamy się na tematach, które łączą zdrowie fizyczne, psychiczne oraz prawa obywatelskie uczniów – wszystko po to, byście mogli jeszcze skuteczniej wspierać młodych ludzi w ich rozwoju.

Przygotowaliśmy dla Was niezwykle pomocne i ważne tematycznie lekcje wychowawcze dotyczące napojów energetycznych, cyberbullyingu oraz prawa do wolności i bezpieczeństwa osobistego w kontekście migracji. To nie tylko gotowe scenariusze – to zaproszenie do rozmowy z uczniami o ich zdrowiu, granicach, wolności i odpowiedzialności. To kwestie, które coraz częściej pojawiają się w szkolnej rzeczywistości i wymagają otwartego, mądrego dialogu.

W tym numerze znajdziecie również inspirujące rozmowy z ludźmi, którzy skutecznie przełamują stereotypy na temat dziewczyńskości i pokazują, jak wspierać różnorodność w edukacji. W wywiadach z Fundacją Kosmos dla Dziewczynek oraz zespołem IT Girls pokazujemy, jak wzmacniać dziewczynki w ich potencjale – nie narzucając schematów, ale wspierając ich indywidualność, siłę i ciekawość świata. Ich perspektywa to ważny głos w dyskusji o równości i sprawiedliwości edukacyjnej.

W artykule „Jak wykorzystywać AI, by wspierać rozwój uczniów” dzielimy się praktycznymi wskazówkami, jak z mądrą refleksją wprowadzać nowe technologie do pracy wychowawczej i dydaktycznej. AI nie musi być zagrożeniem – może stać się narzędziem do wzmacniania ciekawości, personalizacji nauki i budowania kompetencji przyszłości.

Nie zabrakło także praktycznych artykułów: o przywracaniu naturalnej ciekawości poznawczej, czyli jak nie zagłuszyć pasji ocenami i testami, o radzeniu sobie z presją edukacyjną, w tym materiale znajdziecie konkretne rekomendacje, jak szkoła i rodzice mogą wspólnie działać, by nie zgubić dobra i rozwoju dziecka oraz o wycofaniu uczniowskim, czyli o tych, których nie widać, bo nie sprawiają problemów, ale wołają o wsparcie. W tym numerze przeczytacie także o tym, jak wspierać uczniów w spektrum autyzmu, czyli jak rozumieć, dostosować organizację pracy i włączać bez upraszczania i etykietowania. Nie zabraknie też treści dotyczących zarządzania konfliktem w szkole – nie przez kary, lecz przez dialog, modelowanie i empatię.

Każdy artykuł, każdy scenariusz, każdy wywiad to nie tylko treść – to narzędzie prowadzące do konkretnej zmiany. I właśnie takiej zmiany – mądrej, opartej na wartościach, wrażliwej i kreatywnej – życzymy Wam i Waszym uczniom.

Z serdecznością i wdzięcznością za Waszą pracę,

 

Anna Konarzewska

redaktorka prowadząca

Artykuły powiązane z wydaniem:

A
Artykuły
Polecajki
NOWOŚĆ

POLECAJKI KSIĄŻKOWE

Czytaj więcej →
A
Artykuły
moja klasa
NOWOŚĆ

ROK bez PRAC DOMOWYCH – co naprawdę stanowi problem w polskich szkołach?

Czytaj więcej →
A
Artykuły
moja klasa
NOWOŚĆ

Wychowawca klasy a uczeń W SPEKTRUM AUTYZMU – zadania, wsparcie, współpraca

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Akcja relacja
NOWOŚĆ

KIEDY DZIECKO JEST „NIEWIDZIALNE”– jak rozpoznać osoby uczniowskie wycofane emocjonalnie?

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Od słowa do słowa
NOWOŚĆ

Dziewczyny, które KODUJĄ swoją przyszłość

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Akcja relacja
NOWOŚĆ

CISNĄĆ CZY NIE CISNĄĆ? O konsekwencjach presji edukacyjnej i szkolnym wypaleniu. Cz. 2

Czytaj więcej →
A
Artykuły
m(n)asz pomysł
NOWOŚĆ

Jak przywrócić uczniom naturalną ciekawość poznawczą?

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Kreatywny rok
NOWOŚĆ

Kalendarz z pomysłami na aktywności w czerwcu i lipcu

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Od słowa do słowa

DZIEWCZYNKI PODBIJAJĄ KOSMOS

Czytaj więcej →
A
Artykuły
m(n)asz pomysł

PRACA PROJEKTOWA NA LEKCJI

Czytaj więcej →
A
Artykuły
m(n)asz pomysł

JAK MYŚLĄ DZIECI? O rozwoju poznawczym dzieci w młodszym wieku szkolnym

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Niezwykła lekcja

Prawo do wolności i bezpieczeństwa osobistego

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Niezwykła lekcja

NAPOJE ENERGETYCZNE – CZY NAPRAWDĘ WARTO?

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Tylko fakty

Tylko fakty

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Akcja relacja

Zarządzanie konfliktem w szkole: wyzwania i skuteczne strategie.

Czytaj więcej →
A
Artykuły
Niezwykła lekcja

Cyberbullying – nie daj się złapać w sieć!

Czytaj więcej →
A
Artykuły
m(n)asz pomysł

Narzędzia AI w rękach uczniów. Jak nauczyciele mogą je wykorzystać i wspierać rozwój uczniów?

Czytaj więcej →

Materiały powiązane z wydaniem:

M
Materiały
Karta pracy , Nauka
NOWOŚĆ

Dzienniczek uczenia się

Czytaj więcej →
M
Materiały
Emocje , Karta pracy
NOWOŚĆ

Peleryna niewidka

Czytaj więcej →
M
Materiały
Plakat
NOWOŚĆ

Kreatywny rok

Czytaj więcej →
M
Materiały
Karta pracy , Nauka
NOWOŚĆ

Korzystanie z AI

Czytaj więcej →
M
Materiały
Relacje , Scenariusz lekcji
NOWOŚĆ

Cyberbullying – scenariusz lekcji wychowawczej

Czytaj więcej →
M
Materiały
Dobrostan , Karta pracy
NOWOŚĆ

Napoje energetyczne

Czytaj więcej →
M
Materiały
Nauka , Prezentacja

Praca projektowa na lekcji

Czytaj więcej →
M
Materiały
Karta pracy , Nauka

Praca projektowa krok po kroku

Czytaj więcej →
M
Materiały
Emocje , Karta pracy , Relacje

Konflikt – jak to rozwiązać

Czytaj więcej →
M
Materiały
Prezentacja , Relacje

Cyberbullying

Czytaj więcej →
M
Materiały
Karta pracy , Relacje

Karta pracy Cyberbullying

Czytaj więcej →
M
Materiały
Nauka , Prezentacja

Narzędzia AI w rękach uczniów

Czytaj więcej →

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!