WYDANIE marzec-kwiecień | 2 (2) 2024
Jak zadbać o swój DOBROSTAN?
Dobrostan to nie jest coś, na co powinno się czekać. To stan dobrego samopoczucia we własnym ciele, to proces – droga do stanu uregulowania. Jeżeli nasze baterie są naładowane, jesteśmy bardziej wydajni, elastyczni i stawiamy też z chęcią na samorozwój. Wtedy jesteśmy kreatywni, wymyślamy rozwiązania, uczymy się, jesteśmy wyrozumiali i dbamy o relacje z drugim człowiekiem. Dobrostan ucznia i nauczyciela to nie są osobne kwestie, trzeba postawić znak równości pomiędzy nauczycielem a uczniem. Jak pomóc uczniom zadbać o ich dobrostan w szkole?
Anna Konarzewska
JAK ZADBAĆ O SWÓJ DOBROSTAN?
Scenariusz lekcji wychowawczej
Grupa docelowa: uczniowie klas 7–8.
Przewidywany czas trwania zajęć: 2 × 45 minut.
Cele:
• budowanie świadomości na temat swojego zdrowia psychicznego i fizycznego,
• poznawanie własnych potrzeb i sposobów ich realizacji,
• rozumienie pojęcia dobrostanu cyfrowego,
• kształtowanie dobrych nawyków.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
Broszura informacyjna Standardy ochrony małoletnich (Fundacja Pozytywni)
Czytaj więcej →Jak zadbać o swój dobrostan? Scenariusz lekcji wychowawczej
Czytaj więcej →O autorze
Anna Konarzewska
Redaktor prowadząca magazyn „Kreatywny Wychowawca"
Edukatorka, tutorka i polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Ambasadorka Wiosny Edukacji oraz Fundacji Kosmos dla dziewczynek. Finalistka Ogólnopolskiego Konkursu „Nauczyciel Roku 2021” oraz Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” w 2021 roku. Blogerka Być nauczycielem – strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie. Autorka książek Być (nie)zwykłym wychowawcą i (Nie) zwykłe spotkania wokół godzin wychowawczych.