WYDANIE lipiec-sierpień | 4 (4) 2024
KRONIKA KLASOWA pełna wspomnień
Jedną z podstawowych potrzeb towarzyszących budowaniu zespołu klasowego jest
stwarzanie okazji, warunków i przestrzeni do nawiązywania bliższych i przyjaznych relacji
rówieśniczych. Przeznaczanie czasu na tego rodzaju działania i projekty to inwestycja
długoterminowa tworząca trwałe fundamenty. To również podejście prewencyjne, którego
celem, między innymi, jest ograniczanie sytuacji konfliktowych, które są naturalnym
elementem budowania relacji.
Joanna Obuchowska
Współpraca przy tworzeniu Kroniki klasowej jest doskonałym pomysłem zaspokajającym zarówno wiele potrzeb jednostki, jak i grupy. To też realizacja podstawy programowej. W szkolnej przestrzeni coraz mniej miejsca pozostawiamy temu, co wnosi do dynamiki procesu każdy uczeń/uczennica osobno i w grupie. A to właśnie w szkole powinniśmy zajmować się obserwacją, badaniem i analizowaniem tego, co mają do powiedzenia, o czym i dlaczego chcą rozmawiać, czym się zajmują, co i dlaczego jest dla nich ważne.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
Kronika klasowa pełna wspomnień. Scenariusz lekcji wychowawczej
Czytaj więcej →O autorze
Joanna Obuchowska
Edukatorka lifelong learning, pedagożka zdolności i kreatywności, terapeutka pedagogiczna, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Mentorka holistycznego rozwoju i trenerka myślenia krytycznego łącząca strategie i metody, by tworzyć innowacyjne warsztaty i programy kształcenia skupione na immersji językowej, odnalezieniu i osiąganiu własnego pełnego potencjału, oraz holistycznym, zrównoważonym rozwoju. Studiowała i nauczała w Polsce, Danii, Holandii, Kolumbii, Finlandii i Indiach. Autorka ponad 30 publikacji popularnonaukowych i bloga www.educationaleden.pl