WYDANIE listopad-grudzień | 6 (6) 2024
Pozytywne nastawienie w pracy nauczyciela – siła, która inspiruje i przekształca codzienność
W pracy nauczyciela wyzwań nie brakuje. Presja wyników, uczniowie o różnych potrzebach, przepełnione klasy i nieprzewidywalne sytuacje – to wszystko może łatwo prowadzić do zniechęcenia. I nic dziwnego, że hasła w stylu „only good vibes” wydają się zupełnie nieadekwatne, a nawet oderwane od szkolnej rzeczywistości. Spokojnie, nie będę namawiać do naiwnych sloganów, które nikomu nie służą. Jednak czy pozytywne nastawienie to naprawdę tylko moda na beztroski optymizm? A może jest to potężne narzędzie, które pomaga radzić sobie z trudnościami i inspirować uczniów do rozwoju? Czy to możliwe, że zmiana podejścia pomoże tobie i twoim uczniom? Sprawdź to! Usiądź wygodnie, weź ciepłą herbatę i przekonaj się, jak wielką moc może mieć twój umysł!
Aleksandra Jakubczak
Na początku obalmy jeden z mitów – pozytywne nastawienie to nie naiwność, zakładanie różowych okularów i udawanie, że życie jest idealne, ale świadomy wybór. To decyzja, by patrzeć na świat z perspektywy możliwości, a nie ograniczeń. Nie chodzi o ignorowanie problemów czy udawanie, że wszystko jest w porządku. Chodzi o to, by w obliczu trudności dostrzegać szanse, by przekuwać przeszkody w wyzwania, które nas rozwijają.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Aleksandra Jakubczak
Nauczycielka matematyki, absolwentka psychologii pozytywnej, edukatorka pozytywnej dyscypliny, prowadząca webinary, szkolenia i warsztaty dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Pomysłodawczyni i współtwórczyni Przestrzeni Pozytywnej Edukacji, współautorka licznych materiałów edukacyjnych łączących matematykę, działanie, dobrą zabawę i psychologię pozytywną.