WYDANIE maj-czerwiec | 9 (3) 2025

ROK bez PRAC DOMOWYCH – co naprawdę stanowi problem w polskich szkołach?
Minął już rok od wprowadzenia przepisów ograniczających obowiązkowe prace domowe w szkołach podstawowych. Decyzja ta odbiła się szerokim echem w mediach i wywołała wiele obaw wśród nauczycieli i rodziców. Czy uczniowie uczą się mniej? Czy spada poziom ich wiedzy? Czy szkoła traci swoją funkcję wychowawczą i kształcącą?pauli
Paulina Szomko
Z mojej perspektywy jako nauczycielki języka angielskiego w państwowej szkole podstawowej mogę powiedzieć jedno: to nie brak prac domowych jest problemem w polskiej szkole. Prawdziwym wyzwaniem jest brak motywacji do nauki, słaba znajomość skutecznych strategii uczenia się i głęboko zakorzenione przekonanie, że szkoła to miejsce stresu i obowiązków, a nie przestrzeń rozwoju i odkrywania swoich możliwości.
Co mówią badania o pracach domowych?
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Kup prenumeratęPobierz materiały uzupełniające:


O autorze

Paulina Szomko
Nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Sokółce z innowacyjnym podejściem do nauczania i doświadczeniem we wprowadzaniu metod przyjaznych mózgowi. Dzięki pracy w publicznej szkole wie jak w trudnych, szkolnych warunkach pokazywać uczniom, że nauka ma sens. Prywatnie jest mamą siedmiolatka, a swoją pasją związaną z pogłębianiem wiedzy o psychologii dziecka dzieli się jako Nauczycielka Bliskościowa.
Najnowszy artykuł autora:
